Cuma, Ekim 05, 2007

PASTA YAPTIK












Pastacı Kreması

(Ekrem Muhittin Yeğen’nin Alaturka Alafranga Tatlı Pasta Öğretimi kitabından)


Kreması İçin Malzemeler


500 gr süt
150 gr şeker
80 gr un
2 adet yumurtanın sarısı
1 adet yumurta
Vanilya
50 gr tereyağı ( ben tereyağı yerine süt kreması kullandım)


Çikolata Salçası İçin Malzemeler

2 paket bitter çikolata
2 yemek kaşığı süt


Pastanın Arası İçin


5 adet Hacı Bekir’in incir şekerlemesi
8-9 adet portakal kabuğu reçeli (veya 4-5 adet Hacı Bekir den portakal şekerlemesi)
2 adet muz
4 kaşık Hindistan cevizi
1 su bardağı dövülmüş fındık


Tarifi aynen uyguladım. Sadece tereyağı yerine süt kreması kullandım. Krema’nın pişileceği kaba yumurtaları, şekeri, unu koyarak iyice karıştırdım. Azar azar süt’ü ilave ettikten sonra pişirmeye başladım. Karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirdim. Ilınınca süt kremasını ve vanilyayı ilave edip el blandırı ile iyice çırptım. Krema hazır hale geldi.

Hazır pandispanyanın ilk katını pastayı yapacağım tabağa koydum. İlk katı kayısı marmaletım ile ıslattım ve krema ile kapladım. Kremanın üzerine muz dilimleri, Hacı Bekir’den aldığım incir şekerlemesini (küçük parçalar halinde kesip kullandım), geçen kış yaptığım portakal kabuğu reçelinden (portakal kabuklarını minik parçalar halinde kesip kullandım), hindistancevizi, dövülmüş fındık ile kaplayıp pandispanyanın ikinci katını üzerine kapattım.

İkinci katıda aynı şekilde ıslatıp, kalan krema ile kapladım.

Çikolata salçası için; iki paket bitter çikolatayı ( içinde su bulunan ) kaynamakta olan tencerenin üzerine cam bir kase koydum. Çikolataları kırıp cam kaseye ilave ettim. Eriyince pastanın üzerine bıçak yardımı ile yaydım. ( erirken bir iki kaşık süt koymadığım için pastayı keserken çikolata sert oldu. Bir iki kaşık süt mutlaka ilave edilmeli )


Pastanın son şeklinin resmini maalesef iftar telaşından çekemedim. Üzerine de içindeki meyvelerden ve krem şanti ile süslemeler yapmıştım.

Hiç yorum yok: