Cuma, Ekim 05, 2007

ŞEFTALİ MARMELATI








Malzemeler


3 kg şeftali

3 kg şeker

limon tuzu (bir leblebi tanesinin yarısından az bir parça)

Not: 1-2 yemek kaşığı suyu bir çay fincanına koyun ve içine belirttiğim miktarda limon tozunu atın. Marmalat kaynayana kadar o erir.



Yapılışı



Şeftalilerin çekirdeklerini çıkarıp, iri iri doğradım.

Şeftaliler çok sert olmadıkları için önceden pişirmeye gerek yoktu. Şekerini ilave edip el blenderinden geçirdim ve ocağa alıp kaynamasını bekledim. Başından hiç ayrılmadım ve ara ara da karıştırdım. Bu arada tadını da kontrol ediyorum. Eğer şeker ilavesi gerekiyor ise ilave ediyorum. Ama bu şeftaliler çok tatlı idi yaklaşık 3 kg şeker yetti.

Kaynamaya başlayınca erimiş limon tuzunu ilave edip marmelatı bir iki kez karıştırıp ocağın altını kapattım. Ocağı kapatır kapatmaz kavanozlara doldurdum ve hemen kapaklarını kapatıp soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra da buzdolabına koydum. Veya ışık almayan serin bir yere konabilir.

Hiç yorum yok: