Cuma, Ekim 05, 2007

AYVA REÇELİ









MALZEMELER 



 6 adet orta boy ayva 
 8 su bardağı şeker
Limon tuzu veya limon suyu    

HAZIRLANIŞI Yıkanmış ayvaları ayıkladım. Robotta rendeledim. Genişçe bir tencereye rendelenmiş ayvaları ve ayırdığım 6 adet çekirdeğini ekledim. 

7 su bardağı şeker ilave ettim. (Kaynayınca tadına baktım tadı az geldi 1 su bardağı şeker daha ilave ettim.) Hiç bekletmeden ocağa koydum. Daha öncede ayva reçeli yapmıştım ama hiç çekirdeğini koymamıştım. Bu sefer denemek için çekirdeklerini de kattım rengi pembe oluyor demişlerdi. 
Tam pembe olmasa da rengi açık kahve rengi oldu. 8 bardak şeker benim ayvalarıma tam geldi. Ayva reçeline Karanfil de atıyorlar ama ben karanfilli sevmedim tadını bozuyor. 

Evde limon tuzu vardı ocaktan almama yakın çok küçük bir parça (yaklaşık bir beyaz leblebinin yarısı kadar) limon tuzu attım. 

Çekirdekler kaynayınca reçelin üstüne çıkmışlardı hepsini çıkardım. Sıcakken kavanozlara koydum ve kapağını kapattım. Ev reçeli gibi yok mis gibi kokuyor ve tadını da kendi damak zevkinize göre ayarlayabiliyorsunuz.

Hiç yorum yok: