Cuma, Ekim 05, 2007

ÇİLEK'Lİ PASTA



Malzemeler Pandispanyası İçin

4 yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Veya hazır pandispanya


Yapılışı


Şeker ve yumurtalar çıpma kabında blander ile iyice çırpılır. Yumurta ve şeker karışımı iyice kabarır. Daha sonra un, kabartma tozu, vanilya ilave edilir.

Tahta kaşık ile çırpmadan yumuşak hareketlerle karıştırılır. Un ve yumurta karışımı iyice karışır. Yağlanmış tepsiye dökülür. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pandispanya pembeleşene kadar pişirilir. Fırından çıkarılınca soğuması beklenir. İyice soğuduktan sonra pandispanya ikiye bölünür.



Kreması İçin Malzemeler

Bu tarif Ekrem Muhittin Yeğen’nin Alaturka-Alafranga Tatlı –Pasta Öğretimi kitabundan çok güzel bir krema. Her pastada bu kremayı kullanırım. Ölçülerini de her zaman 2 katı yaparım. Pastayı kreması ve meyvesi çok, hamuru az seviyoruz.

Resimdeki pastanın ölçülerini veriyorum.





1 litre süt

300 gr toz şeker

160 gr un

4 adet yumurta sarısı

2 adet bütün yumurta

2 paket vanilya

Orijinal tarifte tereyağı var ama ben 2 paket süt kreması kullanıyorum. Sütaş’ın %100 doğal süt kremasını tavsiye ederim.

Pastanın Kremasının Yapılışı

Çelik bir tencereye önce yumurtalar sonra sırası ile şeker ve un’u ilave edip karıştırmaya başlıyorum (ateşe koymadan önce) bu karışıma yavaş yavaş süt’ü ilave ediyorum. İyice karışınca ocağa alıp fokurdama ya başlayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Pişirmenin koyulaşma aşamasında aniden koyulaştığı için ocağı kısıp, kısık ateşte pişiriyorum. Ilınınca 2 paket süt kreması ve 2 paket vanilya ilave edip el blandırında süt kremasının ve vanilyanın hazırladığım pasta kremasına iyice karışmasını sağlıyorum.



Pasta nın yapılması



Pandispanyayı ıslatmak için blendıra 10-15 adet çilek, 3-4 yemek kaşığı şeker, yarım su bardardağı kadar su le çekilir. Bu karışım da hazır olduktan sonra pastayı hazırlayabiliriz.


Pastayı hazırlayacağımız tabağa (45-50 cm çapında bir tabak) pandispanyanın bir katı konur ve pandispanyayı ıslatmak için hazırladığımız çilekli karışımı ile kaşık veya fırça ile sürerek hafifçe ıslatılır. Bu ıslatma karışımı; tüm pandispanya katlarına yeticek şekilde yapılır.

İlk kat ıslatıldıktan sonra pasta kreması pandispanyanın ilk katının üzerine yayılır. Ben hazırladığım kremanın 1/3’ünü koyuyorum. Üzerine doğranmış çilekleri ilave edip, pandistanyanın 2. katını kapatıyorum. Bu katıda ıslattıktan sonra kalan kremayı pandispanyanın tam ortasına boşaltıyorum. Bir bıçak yardımı ile pastanın her tarafına eşit miktarda yayıyorum. Pastanın üzerini çilek parçaları ile süsledim.

Hiç yorum yok: