Cumartesi, Ekim 20, 2007

DUVARCI USTASI

Bu hikaye’ye kesinlikle gozlerinizden yaslar gelinceye kadar

güleceksiniz.

Lütfen sonuna kadar okuyun.



Bu olay gerçek hayatta olmuş ve basına yansımış bir olaymış.

Büyükşehir Belediyesi Kuruluşlarından KIPTAS'in Genel Müdür Yardımcısı E. B., şantiyelerden birinde meydana gelen bir kaza sonunda kazaya maruz kalan duvarcı ustasının yazdığı tutanak:


İş kazası tutanağına planlama hatası diye yazmıştım.

Bunu yeterli görmiyerek, ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz. şu anda

hastanede yatmama neden olaylar aynen aşağıda anlattığım gibi olmuştur.


Bildiginiz gibi ben bir duvarcı ustasıyım.inşaatın 6. katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı, yaklaşık 250 kg.kadar oldugunu tahmin ettigim bu tuğlaları aşağıya indirmek gerekiyordu.


Aşağiya indim bir varil buldum, ona sağlam bir ip bağladım, 6. kata

çıktım ipi bir çıkrıktan geçirip ucunu asağıya salladım.


Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili 6. kata çıkardım. ipin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı çıktım. Bütün tuğlaları varile doldurdum.


Aşağı indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm. İpi çözmemle birlikte

birden kendimi havada buldum. Nasil bulmuyayim ben yaklasık 70 kiloyum.


250kg lik varil suratle aşağıya düşerken beni yukarı çekti.

Heyecan ve şaşkınlıktan ipi birakmayi akil edemedim.

Yolun yarisinda Dolu varille carpistik.

Sag iki kaburgamin burada kirildigini saniyorum.

Tam yukari cikinca 2 parmagim iple beraber çıkrığa sıkıştı.

Parmaklarımda bu sırada kırıldı.

Bu esnada yere carpan varilin dibi çikti ve tuglalar etrefa saçıldı.


Varil hafifleyince bu sefer ben asagıya inmeye varil yukarı çıkmaya basladı ve yolun yarısında yine varille çarpıştık.

Sol bacağımın kaval kemiğide bu sırada kırıldı.

Can havli ile ipi bırakmayı akıl ettim.

Başımı yukarı kaldırdığımda boş varilin suratle üzerime geldiğini gördüm.

Kafatasımın da böyle çatladığini sanıyorum. Bayılmışım, gözümü hastanede açtım.

Cenab-i Hak'tan tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler,

hürmetle ellerinizden operim.


Duvarci Ustaniz LAZ OSMAN

Hiç yorum yok: