Cuma, Ekim 05, 2007

KAYISI MARMELATI















Malzemeler


3 kg kayısı

3 kg şeker

limon tuzu (bir leblebi tanesinin yarısından az bir parça)

Not: 1-2 yemek kaşığı suyu bir çay fincanına koyun ve içine belirttiğim miktarda limon tozunu atın. Marmalat kaynayana kadar o erir.



Yapılışı


Kayısıların çekirdeklerini çıkarıp 8 kg lık düdüklü tencereme koydum.(En derin tencerem büyük düdüklüm olduğu için) Kayısılar sert olduğu için 2 çay fincanı su ilave edip düdüklünün kapağını kapadım ve buharı çıktıktan sonra ocağı kısıp yaklaşık 10 dakika piştirdim. Kayısılar yumuşamıştı. Eğer çok yumuşak kayısılar olsa idi önceden pişirmeme gerek kalmadan, şeker ilave edip, şeftali marmelatında tarif ettiğim gibi kayısı marmelatı yapmaya devam edecektim. Ama sert oldukları için haşlamak zorunda kaldım. Daha sonra hemen şekerini ilave edip, el blenderinden geçirdim ve kaynayana kadar karıştırarak pişirdim. Kaynayınca limon tuzunu ilave ettim ve bir kez daha karıştırdıktan sonra ocağın altını kapattım. Hemen kavanozlara doldurup kapağını kapattım. Soğuyunca buzdolabına kaldırdım.

Hiç yorum yok: