Perşembe, Ekim 30, 2008

HAŞHAŞLI GEVREK (ZEYTİNLİ-CEVİZLİ)




Okulda bu tarifi haşhaşlı yaptık. Benim mideme haşhaş dokunduğu için ben zeytinli, cevizli  yapıyorum.
Çorbaların yanına, beş çayına güzel oluyor.

Malzemeler

500 gr un
37 gr toz şeker
12 gr tuz
25 gr yaş maya
275 ml su
1 yumurta
125 gr margarin (ben tereyağı kullanıyorum)
orjinal tarif te 125 gr haşhaş
Ben 2 su bardağı kadar çekirdeği çıkarılmış zeytin, ceviz, nane, fesleğen v.b  kullanıyorum
üzeri için 1 yumurta

Yapılışı

Un yoğurma kabına alınır ve ortası havuz gibi açılır ve içine maya, su konur maya su ile ezilir sonra yumurta ilave edilip karıştırılır. Minik küp küp doğranmış margarin, tuz, şeker de ilave edilip hamur yoğrulur. Haşhaş veya arzu edilen malzemede konup hamur yoğrulur. 
Yumuşak bir hamur oluyor. Hamurun üzerini ört ve yarım saat dinlendir. 
Fırın tepsisini hafifçe unla hamurun yapışmaması için hamura baton ekmek şekli verilir. Tepsi büyükse 2 adet baton yapılabilir. Bir yumurtayı hafifçe çırp üzerine sür ve yarım saat 45 dakika mayalanmaya bırak. 180 derecede 20 dakika pişir. Fırından çıkınca soğumasını bekle. Soğuduktan sonra tırtıklı bir bıçakla batonları dilimle. Fırın tepsisine dilimleri tek sıra halinde diz. 150 derecede on dakika tekrar fırınla.

Hiç yorum yok: