Cuma, Mart 13, 2009

KARAMELLİ PROFİTEROL







Malzemeler(Choux için)

500 gr süt (veya su yada 250gr süt, 250gr su)
10 gr tuz
350 gr un
225 gr tereyağı
10 adet yumurta

Bu tarifi okulda yarı süt yarı su ile yapmıştık, çok güzel olmuştu. Fransızlar bu hamuru yaparken sadece süt ile yapıyorlarmış. Bende sütle denemek istedim, hamuru çok lezzetli oldu.

Choux Hamurunun Yapılışı

Süt ve tereyağını tencereye alıp ocağa koydum, kaynamaya başlayınca unu ve tuzu ilave edip kaşıkla hızlıca karıştırarak katı bir hamur elde ettim. 3-4 dakika kadar ocağın altını biraz kısıp bu şekilde hamuru sürekli karıştırarak pişirdim. Daha sonra hamuru soğumaya bıraktım. Yumurtaları ilave ediceğim için hamurun iyice soğumasını, ılınmasını bekledim. Bu arada kremasını yaptım. Hamur sıcakken yumurtaları ilave ederseniz yumurta pişer bu yüzden hamurun ılık olması gerekiyor. Hamur ılınınca miksere aldım ve hamuru 1-2 sn kadar çırptım sonra teker teker yumurtaları ilave ettim. Makine hızlı devirde çalışacak ve yumurtalar birden konmayacak. Eger makine ile yapmayacaksanız elle yoğurarak da yapabilirsiniz yine yumurtaları birer birer ilave etmek şartıyla. Koyu krema kıvamında bir hamur oluyor. Daha sonra sıkma torbası doldurup yağlı kağıt serili tepsiye küçük toplar halinde sıktım. Eğer sıkma torbası yoksa kaşıkla top top yağlı kağıt üzerine konabilir. Fırında pişerken kabaracağınıda hesaplayarak tepsiye sıralayın. Önceden ısıtılmış 160dereceli fırında hamur tamamen kuruyana kadar pişirin. Fırından çıkarınca bir tanesinin altından parmağınızla bastırın çıt diye kırılıp içinin boş olduğunu görüceksiniz. Eğer yumuşak ise biraz daha pişirin. Fırın dereceleri fanlı veya fansız oluşuna göre değişiyor, kek pişirdiğiniz derecede pişirebilirsiniz.

Yukarıdaki malzeme miktarı ile yaklaşık 5 fırın tepsisi oldu. Daha az miktarda yapmak için malzeme miktarını yarıya indirmek yeterli. Ben fazla yaptım derin dondurucuya koydum. 5 ay derin dondurucuda pişmiş olarak saklanabiliyor. (Sadece pişmiş hamur.) Dondurucudan çıkarıp çözülünce içne krema doldurulup sosunu dökmek veya ekler olarak hazırlamak çok kolay.


Creme Patissiere (İçinin Kreması)

500 gr süt
100 gr tozşeker
30 gr un
40 gr nişasta (veya un)
4 adet yumurta sarısı
vanilya

Yapılışı

Tüm kuru malzeme tencereye alınır harmanlanır azar azar süt ilave edilip karıştırılır ve ocağa alınır. Sürekli karıştırarak iyice kaynayana kadar pişirilir ve soğumaya bırakılır.

Karamelli Sos İçin Malzemeler

250 gr tozşeker
250 gr su
15 gr glikoz

Tüm malzeme tencereye alınır karıştırarak ocakta amber rengini alana kadar pişirilir. (Kaynarken çok dikkat etmek lazım şurup sıçrarsa çok kötü yanıklar oluşabilir, bu yüzden bu sos hazırlanıken çok dikkat etmek ve çocukları bu sırada mutfaktan uzak tutmak lazım.) Kaynarken başında durumak gerekiyor hemen yanabilir.

Ben hazırladığım bu sosun yarısını ayırıp diğer yarısına 100 ml kadar krema ilave ettim, ve krem patiseri ile karıştırıp el blendrında çektim krema çok soğuk olursa karamelli sos donar; el blendrının bıçaklı ucu ile çırpmak gerekir.

Profiterollerin içleri bu krema ile doldurulup servis tabağına aldım. Üzerine de hazırladığım karamel sosunu kaşıkla döktüm. (karamel sosu hemen donduğu için bu sosu en son hazırladım.

2 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

merhabalar adaşım sizi yeni fark ettim aklın yolu birdir derler profilinizi okuyunca bende sizin gibi düşünüyordum bütün birikimlerimi bir arada toplamayı.Bu inci lere özgü bir şey olsa gerek.profiterol muhşem gözüküyor ellerinize sağlık sevgilerimle...

İnci'nin Mutfağı dedi ki...

İnci hanım merhaba,

Siteniz harika olmuş,

Ballı baba tarifi de aslında Karamelli olan tarifle aynı. Profiterol ve kreması tarifteki gibi hazırlanıyor daha sonra içi dolu olan profiterolleri hazırladığınız karamel'e batırıp veya üzerine kaşık ile dökerek hazır hale getiriyorsunuz. Benim hazırladığım karamel sosunun rengi ballı babadan daha koyu, karamelli yapmıştım. Karamel sosunda yazan ürünleri ocakta kaynatırken rengi karamele dönmeden alıp profiterolleri batırırsanız yada üzerine ince bir tabaka halinde dökebilirseniz ballı baba oluyor.
Sevgiler,