Pazar, Aralık 13, 2020

SİMİT

 




Sokak Simidi 



İnternet'te pek çok sokak simidi tarifi var. Ben Arda'nın Mutfağın'ın tarifini tercih ettim. 

Tek fark pişirme taşım olmadığı için fırın tepsimi ilk 15 dakika dördüncü rafında  sonra fırının tabanında kalan on dakika daha pişirdim. Çünkü tepsiyi direk fırın tabanına koyarsam benim fırınım fanlı olduğu için altını pişirmiyor. 



Malzemeler

1 + ¾ su bardağı su 1 tatlı kaşığı kuru maya 1 tatlı kaşığı toz şeker 4 + ¼ su bardağı un Tuz Üzeri için

½ su bardağı üzüm pekmezi 1 yemek kaşığı su 1 kase susam

Hazırlanışı

Yoğurma kabıma ılık su, şeker ve mayayı aldım ve karıştırdım.

Bu arada unumu eledim. Susamımı kavurdum. Çünkü kavrulmuş susamım yoktu.

Çelik ufak bir kapta susamı kavurdum. Birden yanmaması için önce tava ısınana kadar normal ateşte sürekli karıştırarak sonra ateşi kısıp altın rengi alana kadar kavurdum.

Soğuması için bir tabağa boşalttım. Tavada bırakmadım çünkü tavanın sıcaklığı ile pişmeye devam ettiği için porselen bir tabaga boşattım.

Daha sonra mayalı karışımıma unumu ve tuzumu ilave ettim. Yoğurdum.



Kabın üzerini streçleyip bir saat mayalanmaya bıraktım. Daha sonra ben hamuru 12 eşit parçaya böldüm.

Tezgahta yuvarlayarak ince uzun şerit haline getirdim. Iki şeridi birbirine dolayarak simit şeklini verdim.





Daha sonra pekmezi sulandırıp hazırladığım simitleri önce pekmeze sonra susama buladım ve önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında yukarıda yazdığım gibi önce fırının dördüncü rafında 15 dakika sonra fırın tepsisini fırın tabanına alıp on dakika daha pişirdim.İyice kızarınca fırından aldım. 

Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=WB282glTig8


Hiç yorum yok: