Pazar, Aralık 13, 2020

REVANİ

 




Malzemeler

4 adet yumurta (Ben 3 yumurta kullandım, 2 tanesi çok büyüktü diğeri de normal  boyuttaydı.)

1/2 su bardağı toz şeker

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ (Ben 3/4 su bardağı  fisko birliğin fındık yağını, üstünü de ayçiçek yağı ile tamamladım.) 

1 su bardağı ırmik

1 su bardağı ronda da çekilmiş toz fındık

1 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

ŞERBETİ İÇİN 

3 su bardağı su

2,5 su bardağı toz şeker

3-4 damla limon suyu

HAZIRLANIŞI

Önce Şurubunu hazırlamak lazım soğuması gerekiyor. Tencereye su, toz şekeri alıp kaynatıyoruz. Kaynama başlayınca 3-4 damla limon suyu ilave edip ocaktan alıyoruz. Ilınmaya bırakıyoruz. 

Çırpma kabına yumurta ve şekeri alıyoruz ve mikserle kabarıp, beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Sonra yoğurdu ve sıvı yağını ekleyip ıspatula ile iyice yediriyoruz. Uzerine irmik, toz fındık koyup tekrar bir iki karıştırıyoruz. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı da ekleyip karıştırıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine döküyoruz. Önceden ısıtılmış 185 dereceli fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Üzeri kızarıyor. Benim tepsim ölçtüm 32 cm daha küçük bir tepsiye yapsam daha iyi olurdu. 









Hiç yorum yok: