Cumartesi, Ocak 21, 2012

EKMEK MAKİNESİNDE EKMEK YAPIMI




Bu ekmeğimin resmini çekebildim, diğerleri anında bittiği için fotoğraflayamamıştım.

Ekmek makinesinde yapınca ölçüler hep aynı olmak zorunda hacmi kadar malzeme alıyor.
Her defasında değişik malzemelerle yapıyorum. Bu sefer ki ekmeğim in adı

Üzüm Çekirdeği

Simbo Ekmek Makinesi 900gr lık ekmek ölçüleri/koyu renk seçeneginde

Malzemeler

(4 kup un olan malzemenin içeriği)

Üzüm çekirdeği çekilmiş 1 cup’ın içine 2 yemek kaşığı tepeleme çekilmiş üzüm çekirdeği, üzerini
Ruşem ile doldurdum
2. cup Tam buğday unu ile dolu
3. cup Çavdar unu ile dolu
4. cup Normal beyaz un ve nohut unu ile eşit miktarlarda doldu

2 büyük ölçü kaşığı ile toz şeker
1 büyük ölçü kaşığı ile tuz
1 büyük ölçü kaşığı ile yağ
2 cup ılık su
1,5 küçük ölçü kaşığı ile install maya

Pişirme seçeneği Beyaz Ekmek

Ekmeğin tadını çok beğendim özellikle kabuğu çok lezzetli, puf puf bir ekmek olmadı tok ve doyurucu 1 dilimi fazla bile geliyor.

Hiç yorum yok: