Cuma, Şubat 25, 2011

DEREOTLU PASTANE POĞAÇASI





Malzemeler

500 gr beyaz un
2 yumurta
15 gr tuz (bir tatlı kaşığı kadar)
25 gr şeker (2 tatlı kaşığı kadar)
25 gr yaş maya veya 1 paket instal maya (yarım su bardağı ılık su ile eritin)
150 gr beyaz peynir
300 gr tereyağı (pınar tereyağı)
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
Üzeri için yumurta sarısı, susam, çörek otu

Yapılışı
Yoğurma kabına hafif eritilmiş tereyağı, 2 adet yumurta, hafifçe elle karıştırılır yumurtalar dağıtılır, sonra beyaz peynir elle iyice karışıma ufalanıp mıncıklanır ve eritilmiş maya ilave edilir karıştırılır, ince doğranmış maydanoz, dereotu da karışıma eklenir ve un konarak hamur yoğrulur hafif ele yapışan bir hamur olucak bu yüzden azar azar un ilavesi gerekebilir kıvamı dediğim gibi ele yapışan bir kıvamda olucak ve yoğurma kabı sera streç ile kaplanıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakılır. Kalorifer kenarında hemen kabarıyor yaklaşık bir saat sonra hamurdan poğça şekli vericek büyüklükte parçalar koparılıp unlanmış tezgahta şekil verilir. Benim hamur elime yapıştığı için yayvan bir tabağa un koydum ellerimi unlayıp hamurdan ufak parçalar koparıp ellerimi unlaya unlaya şekil verdim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam ilave ettim. Yalaşık yarım saat kadar tepside ikinci kez kabarması için bekledim. Önceden ısıttığım 180°C fırına atıp 20-25 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok: