Cuma, Şubat 25, 2011

ÇAVDAR EKMEĞİ







Malzemeler

250 gr çavdar unu
350 gr kepekli buğday unu
115 gr sert buğday unu
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
200 ml ılık süt
250 ml ılık su
42 gr yaş maya veya 1 paket instal kuru maya
3 yumurta

Yapılışı
Yoğurma kabına ılık süt, su, yumurtalar ve yaş mayayı ilave edip maya eriyene kadar karıştırdım. Sonra 3 çeşit unu, tuzu, şekeri ayrı bir kapta harmanlayıp mayalı karışıma ilave edip yoğurdum. Hamurun toparlanması için 3 kere birer yemek kaşığı un ilave ettim. Hamru top haline gelince (sert bir hamur olmayacak) kabı sera streç ile sıkıca sarıp kaloriferin yanına bıraktım. 2 saat kadar mayalandı hamur resimdeki gibi 2 katına ulaştı. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hamura şekil verip altına biraz un serperek hamuru yerleştirdim. Üzerine yumurta sürer gibi elimle su sürüp ıslattım. Onbeş dakika kadar da bu şekilde mayalandırdım. Önceden ısıtılmış fırınada 200°C de yaklaşık 30-35 dakika üzeri iyice kararana kadar ekmekten vurunca tok ses gelene kadar pişirdim. Ilınması için tel ızgara üzerine aldım.
Dışında kalın bir kabuk oludu içi de yumuşak ve çok lezzetli idi.

Hiç yorum yok: